Regulamin forum NGNW.pl
Będąc użytkownikiem NGNW.pl (niegraszniewygrasz.pl) zobowiązujesz się do przestrzegania poniższego regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
1. Zasady ogólne
- Rejestracja na forum jest równoznaczna z zapoznaniem się oraz zaakceptowaniem niniejszego regulaminu.
- Administracja ma prawo dokonywania zmian w regulaminie w dowolnym momencie i bez informowania o tym użytkownika.
- Użytkownik musi mieć ukończone 13 lat, aby korzystać z forum. Osoby, które nie spełniają tego kryterium, nie powinny rejestrować się na forum.
- Każdy użytkownik może posiadać jedno konto. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy administracja udzieliła takowego pozwolenia, wówczas dozwolona ilość kont to: 2.
- Wszystkie materiały na stronie, takie jak grafiki, teksty i logotypy należą do NGNW.pl i są objęte prawem autorskim. Kopiowanie, modyfikacja, dystrybucja lub używanie ich bez zgody właściciela jest zabronione.
- Zabrania się udostępniania reklam, reflinków innych niż NGNW.pl poza wyznaczonym do tego działem, tj. "zareklamuj się".
- Kwestie nieujęte w tym regulaminie nie będą podlegały dowolnym interpretacjom i zostaną ocenione indywidualnie przez administrację forum oraz opracowane w regulaminie.
- Administracja forum zastrzega sobie prawo do zablokowania konta użytkownika bez konieczności podawania przyczyny.
2. Rejestracja, konta oraz ich personalizacja
- Nick nie może zawierać: a) reklamy, b) znaków specjalnych (dozwolone są: litery A-Z, cyfry: 0-9 w dowolnych kombinacjach) c) treści uchodzących za gorszące.
- Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany nicku użytkownika w przypadku naruszenia regulaminu. O zmianie oraz pouczeniu użytkownik zostanie poinformowany poprzez wiadomość prywatną lub ostrzeżenie.
- Na forum obowiązuje nakaz używania takiego samego nicku, jak w grze.
- Każdemu użytkownikowi przysługuje jedna darmowa zmiana nicku, zgodnie z zapisami "zmień nick".
- Konta bez zweryfikowanego adresu e-mail będą usuwane po 14 dniach od rejestracji. Użytkownicy muszą zweryfikować swój adres e-mail, aby zabezpieczyć konto i uniknąć jego usunięcia.
- Sygnatura użytkownika nie może być zbyt obszerna ani zajmować zbyt dużo miejsca w postach. Powinna być estetyczna i nie zakłócać korzystania z forum innym użytkownikom. Administracja ma prawo edytować lub usuwać sygnatury, które łamią te zasady lub pogarszają czytelność tematów.
- Zakaz umieszczania gif'ów w sygnaturach odtwarzających muzykę bez wiedzy użytkownika, który przegląda temat.
- Użytkownik ma możliwość zgłoszenia prośby o usunięcia swojego konta poprzez "Ustawienia konta" -> "Bezpieczeństwo konta" i wypełnienie stosownego formularza. Po prawidłowym przesłaniu prośby, konto zostanie usunięte w ciągu 30 dni.
- Po usunięciu swojego konta użytkownik nie może zakładać nowego konta przez okres 3 miesięcy od daty usunięcia.
3. Treści publikowane na forum
- Na forum zabrania się publikowania treści obraźliwych, faszystowskich, nazistowskich, rasistowskich, zastraszających, naruszających prywatność, prawa autorskie oraz materiałów pornograficznych lub podobnych. Zabrania się także kopiować tematy (np. poradniki) z innych for o zbieżnej tematyce. Posty łamiące te zasady będą natychmiast usuwane, a ich autorzy mogą zostać ukarani, włącznie z trwałą blokadą dostępu do forum. (1 ostrzeżenie = WARN x5 | 2 ostrzeżenie = stała blokada konta)
- Na forum zabrania się publikowania wirusów, cheatów, skryptów oraz innych treści zagrażających bezpieczeństwu użytkowników. Posty zawierające takie materiały będą natychmiast usuwane, a ich autorzy mogą podlegać karom zgodnie z taryfikatorem kar zawartym w regulaminie. (1 ostrzeżenie = WARN x5 | 2 ostrzeżenie = stała blokada konta)
- Nadmierne używanie Caps Locka w postach na forum jest zabronione. Pisanie całych wiadomości lub ich dużych fragmentów wielkimi literami uchodzi za krzyk, co może być uznane za niegrzeczne i zakłócające komunikację. Użytkownicy powinni stosować standardowe formatowanie tekstu, aby utrzymać przyjazną atmosferę na forum. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (notatka) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Zadbaj, aby publikowane treści były atrakcyjne i nie wprowadzały nikogo w błąd. Temat musi być napisany w odpowiednim dziale, a jego nazwa adekwatna do jego treści. Przestrzegaj zasad netykiety; nie pisz odpowiedzi w stylu - haha, lol, omg itd. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (notatka) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Jeżeli wypowiadasz się w podaniu, podaj co najmniej 3 argumenty, dlaczego jesteś na tak, lub na nie. Zakazuje się bycia tzw. "neutralem" - taka opinia nie wnosi nic do oceny kandydata, a więc nie jest w żaden sposób merytoryczna, ani przydatna. Nie cytuj innych odpowiedzi, nie używaj sformułowań "jak wyżej", "temat wyczerpany przez...", "w 100% zgadzam się z..." itd. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (notatka) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Nie wypowiadaj się we własnych podaniach. Jeśli chcesz odpowiedzieć na czyjeś argumenty użyj opcji "edytuj", oznacz daną osobę i jej odpowiedz. Użytkownicy wypowiadający się we własnych podaniach będą podlegać karom zgodnie z taryfikatorem kar zawartym w regulaminie. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (notatka) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Jeśli publikowana treść (ciekawostka, artykuł, poradnik) nie jest Twojego autorstwa, musisz podać źródło, z którego pochodzi materiał. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (musisz podać źródło) | 2 ostrzeżenie = WARN + usunięcie tematu)
- Zakaz używania koloru czerwonego - jest on przeznaczony do użytku administracji (od rangi moderator wzwyż). Wyjątek stanowi rozpiska werdyktu dema przez UBT, wówczas czerwonego koloru można użyć do oznaczenia tzw. "spalonych akcji". (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (notatka) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Administracja ma prawo do edycji lub usunięcia wpisów, które naruszają regulamin forum. Administracja na prośbę użytkownika poinformuje o przyczynie takiej decyzji. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (musisz edytować temat / usunięcie tematu przez administrację) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Zakaz sztucznego nabijania reputacji oraz przyznawania jej bez uzasadnienia. Użytkownicy powinni przyznawać reputację (reakcje) tylko za rzeczywiste osiągnięcia, wkład w społeczność lub pomoc innym. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne | 2 ostrzeżenie = WARN + wyzerowanie reputacji | 3 ostrzeżenie = stała blokada konta)
- Zakaz sztucznego nabijania czasu online poprzez używanie m.in. wtyczek, które automatycznie odświeżają forum. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne | 2 ostrzeżenie = WARN + wyzerowanie czasu online | 3 ostrzeżenie = stała blokada konta)
- Na całym forum oraz we wszystkich działach obowiązuje zasada 1 temat = 1 problem/propozycja/błąd. (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne (musisz edytować temat / usunięcie tematu przez administrację) | 2 ostrzeżenie = WARN | 3 ostrzeżenie = WARN x2)
- Wszystkie tematy muszą zostać zamknięte po 7 dniach od ostatniej wypowiedzi i zostać przeniesione do archiwum po upływie co najmniej 2 tygodni (np. od zamknięcia podania, rozpatrzenia propozycji).*
- Zakaz nadmiernego, bezcelowego zgłaszania treści. Każde zgłoszenie musi być poparte konkretnym powodem mającym swoje odzwierciedlenie w regulaminie.
- Na forum obowiązują jednakowe wzory we wszystkich działach, nie modyfikuj ich bez zgody administracji (dot. właścicieli serwerów, opiekunów serwerów).
- Administracja nie ingeruje w wiadomości prywatne między użytkownikami. Jeśli dany użytkownik wysyła niechciane treści - zablokuj go.
- Administracja forum nie odpowiada za wypowiedzi użytkowników. Wszystkie zamieszczane treści odzwierciedlają opinie i poglądy ich autorów, a nie administracji. Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za swoje wypowiedzi oraz za wszelkie konsekwencje związane z ich publikacją.
* dotyczy użytkowników posiadających moderację tj. właściciel serwera, opiekun serwera, redaktor, UNBAN™, moderator.
4. Urlopy
- Urlop przysługuje każdej osobie z rangą funkcyjną (od rangi admin serwera wzwyż).
- Maksymalny czas trwania urlopu wynosi 14 dni, a skorzystać z niego można jeden raz na 30 dni.
- Użytkownik biorący urlop zobowiązany jest podać jego faktyczny powód, jeśli podany powód urlopu będzie niezgodny z regulaminem forum, urlop może zostać anulowany.
5. Ostrzeżenia
- Za sytuacje, w których użytkownik dopuścił się złamania regulaminu forum, administratorzy oraz moderatorzy będą udzielać w pierwszej kolejności notatek zawierających upomnienia słowne (w postach) lub nadawać ostrzeżenia, kiedy dojdzie do nagminnego łamania regulaminu w krótkim odstępie czasowym. Wybrane tematy i posty mogą zostać usunięte wyłącznie w przypadku złamania więcej niż 2 punktów regulaminu.
- Użytkownicy łamiący regulamin podczas złości, frustracji, czy w wyniku banów, blokad, prywatnych zatargów z innymi użytkownikami będą karani podwójną ilością ostrzeżeń, a w skrajnych przypadkach również banowani permanentnie.
- W przypadku łamania regulaminu forum w krótkim odstępie czasowym, administratorzy lub moderatorzy mogą nałożyć karę wymierzoną indywidualnie - zgodnie z poniższym przykładem: użytkownik Adam złamał w ciągu godziny cztery punkty regulaminu. Za pierwszym razem moderacja ostrzegła go słownie wystawiając notkę w poście. Notka jednak nie poskutkowała i Adam złamał regulamin kolejne 3 razy. Moderator podjął decyzję o indywidualnej karze i dodał na konto Adama 5 ostrzeżeń. Dlaczego aż 5? 1 za zignorowanie upomnienia od moderatora, 3 za każde złamanie regulaminu, 1 dodatkowe za nagminne łamanie regulaminu.
- Ostrzeżenia można odpracować zgodnie z zasadami opisanymi w dziale "odpracuj ostrzeżenie".
- W przypadku zablokowania dostępu do forum (ban permanentny) jedyną możliwością przywrócenia dostępu do forum jest wykupienie odbanowania.
- Użytkownik, który utracił swoje przywileje (np. konto VIP) w skutek trwałej blokady dostępu do forum nie ma prawa do zwrotu kosztów związanych z ich wcześniejszym wykupieniem.
- Osoby posiadające rangi funkcyjne (od rangi admin serwera wzwyż) nie mogą posiadać na swoim koncie żadnych ostrzeżeń.
-
Wszystkie ostrzeżenia są trwałe i każde ostrzeżenie skutkuje innymi ograniczeniami:
• 1/6 ostrzeżeń - charakter upominający, użytkownik nadal zachowuje swobodę korzystania z forum.
• 2/6 ostrzeżeń - blokada pisania na 1 godzinę, możliwe zastosowanie moderowanej zawartości na 2 godziny.
• 3/6 ostrzeżeń - blokada pisania na 3 godziny.
• 4/6 ostrzeżeń - blokada pisania na 1 dzień, moderowana zawartość przez 24 godziny.
• 5/6 ostrzeżeń - blokada pisania na 1 dzień, moderowana zawartość przez 48 godzin.
• 6/6 ostrzeżeń - trwała blokada dostępu do forum.
6. Chatbox
- Czat służy do rozmów w luźnej atmosferze - zakazuje się wszczynania kłótni, prowokacji, publicznego wyjaśniania spraw prywatnych oraz obrażania innych użytkowników.
- Dozwolone jest przeklinanie w racjonalnej (umiarkowanej) ilości pod warunkiem, że wulgaryzmy nie są kierowanie w stronę innych osób lub używane w sposób prowokacyjny/obraźliwy.
- Zakaz nadmiernego używania emotikon, Caps Lock we wpisach, pisania więcej niż 3 wiadomości pod rząd oraz proszenia do wypowiedzi w podaniu, odwołaniu itd.
-
Taryfikator kar:
• Reklamowanie innych sieci i serwerów - (1 ostrzeżenie = BAN PERMANENTNY)
• Nadużywanie przekleństw, Caps Lock, emotikon, pisanie więcej niż 3 wiadomości pod rząd lub zachęcanie do wypowiedzi w podaniach, odwołaniach - (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne | 2 ostrzeżenie = BLOKADA CZATU 30-60 min. | 3 ostrzeżenie = BLOKADA CZATU 60-120 min. oraz WARN x1)
• Wszczynanie kłótni, prowokacje, publiczne wyjaśnianie spraw prywatnych, obrażanie użytkowników - (1 ostrzeżenie = upomnienie słowne | 2 ostrzeżenie = BLOKADA CZATU 60-120 min. | 3 ostrzeżenie = BLOKADA CZATU 120-1440 min. oraz WARN x2)