Jump to content
wspolpraca

Współpracujmy - to takie proste!

Jeśli terroryści i antyterroryści potrafią się dogadać, to my również możemy! Jesteśmy otwarci na wszelkie formy współpracy i chętnie podejmiemy rozmowy.

Zagłosuj na nasze serwery

Zagłosuj na nasze serwery

Jedno kliknięcie dla każdego serwera, a jak wpsiera jego rozwój. Zagłosuj na nasze serwery, odpowiedz w temacie i zgarnij reputację w ramach wdzięczności za pomoc!

Ustaw skiny na serwerach CS2

Ustaw skiny i kosy na serwerach

Już nic prostszego, jak przejście na skiny.ngnw.pl dzieli Cię od ustawienia ulubionych skinów na naszych serwerach CS2!

Zagłosuj na nasze serwery

Dołącz do grupy Steam

Dołącz do naszej grupy Steam i zyskuj na tym! Będąc na grupie zyskujesz: więcej kredytów podczas gry na serwerach oraz jesteś na bieżące ze wszystkimi wydarzeniami na sieci!

Zagłosuj na nasze serwery

Odwiedź naszego Facebooka

NGNW.pl działa również na Facebooku! Publikujemy tam treści, co najmniej raz w tygodniu i pojawiają się tam kody doładowujące konta w sklepiku, warto być na bieżąco!

Zagłosuj na nasze serwery

Zakup VIP lub kredytów

Kupno usług na ulubionym serwerze to nie tylko korzyści w grze dla gracza, ale także wsparcie serwera i jego rozwoju. Wesprzyj serwer kupując VIP a przedłużąjąc go otrzymasz 10% rabat.

[#6] Ciekawostka - elektryczna ciężarówka w 3000km trasie


Pan News

Recommended Posts

Witajcie w kolejnej ciekawostce! Dziś nieco inna ciekawostka, trochę motoryzacyjna, a trochę wyśmiewająca elektryfikację w transporcie. Mimo wszystko obiecuję, spróbuję pozostać neutralny! 

 

8QJsYNK.jpg

 

[align=left]Przedstawiona na zdjęcia ciężarówką z naczepą została załadowana po brzegi. Blisko 40 ton do przetransportowania z Zurychu w Szwajcarii do Walencji w Hiszpanii. Na taki rodzaj transportu zdecydowała się firma Krummen Kerzers, a na naczepie znalazło się 20 ton pomarańczy. Kierowca Volvo, musiał dokładnie zapoznać się z obsługą tego ciągnika. Przestudiował trasę, zaplanował punkty ładowania i w końcu wyruszył.

 

Volvo FH Electric 4×2 według producenta ma zasięg do 300km. Już teraz współczuję kierowcy, że musiał ładować się przynajmniej 10 razy. Gdyby w taką samą trasę wysłać dowolny ciągnik siodłowy z silnikiem diesla, towar zostałby dostarczony w cztery dni.

 

Jednak tu dochodzimy do punktu kulminacyjnego; 10 przerw na ładowanie, to tylko teoria. Kierowca musiał przestrzegać przepisów Unii Europejskiej dot. czasu pracy. Zatrzymał się około 20 razy, przy czym przerwy wymuszone przez tachograf musiały pokrywać się z ładowaniem baterii, aby maksymalnie wykorzystywać czas.

 

Firma uważa, że taki transport to same zalety i wspomina o ekologii. Udało się zaoszczędzić 3 tony dwutlenku węgla, które wyemitowałby silnik diesla w typowej używanej na tej trasie ciężarówce spalinowej. Teraz należy postawić pytanie: skąd pozyskano energię elektryczną do ładowania tego pojazdu i ile dwutlenku węgla zostało wytworzonego w tym czasie? Czy była to czysta energia np. z zapór, wiatraków? Tego nie wiemy, więc możemy przyjąć, że nie. 

 

Czy ma to sens? Firma Krummen Kerzers mówi, że tak i ma zamiar poszerzyć swoją flotę o 18 elektrycznych ciężarówek. 

 

Czy uważacie, że elektryfikacja ma sens? 

 

g1ixnqA.jpg

 

Źródło: FB Krummen Kerzers

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, myślę, że póki co to zbyt świeża sprawa jak na nasze czasy z tymi elektrykami. Jak dla mnie jeszcze to wszystko sprawnie nie działa, ale wątpię, że ludzie będą od tej elektryfikacji odchodzić.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy